Baietelul cazut de la etajul 8

Eu traiesc cu convingerea ca orice mama isi iubeste copilul si ca are tot timpul ca scop sa il protejeze si sa ii stea alaturi, astfel incat sa nu i se intample nimic rau. Numai ca fiecare mama are un stil aparte: in timp ce unele stau ciuca pe capul copilului de cate ori se urca pe un tobogan sau alearga putin mai tare, in timp ce altele ii observa de la distanta, ii lasa sa se desfasoare in libertate ghidonandu-i usor, relaxat, din timp in timp. 

Daca eu fac parte din cea de-a doua categorie, prietena mea din parc – o sa o numesc aici Ela – face parte din cea a mamelor atente si hiper grijulii cu copilul. Nu i-am mai vazut de ceva vreme in parc – pana sa se faca urat afara si ma tot intrebam ce e cu ei, am si sunat, dar nu mi-a raspuns la telefon. Iar zilele trecute am intalnit-o pe Ela in fata spitalului Marie Curie si - fara sa ma gandesc o clipa de ce iese din spital, nu din clinica sau de la camera de garda – am intrebat-o ce face baietelul ei daca a inceput gradinita, cum ii e, diverse de-ale mamelor. Am ramas socata cand mi-a spus ca a cazut de la etajul 8 si mi-am derulat brusc in minte filmul de pe 13 septembrie (vineri 13) cand am vazut stirea despre baietelul care a cazut de la balcon de la etajul 8, si a supravietuit ca prin minune, caderea fiind amortizata de diverse copertine ale vecinilor de la etajele de mai jos. El era. Si m-am infiorat gandidu-ma cat de aproape suntem toti sa ni se intample asa ceva de fecare data. Pentru ca o cunosc pe Ela, pentru ca stiu cum sarea de pe banca de cate ori se urca Mircea pe tobogan, sau de cate ori se apropria vreun copil mai mare ceva mai agitat de baiatul ei. Stiu ca nu ar fi lasat niciodata copilul nesupravegheat si totusi… o fractiune de secunda a facut ceva, altceva decat sa se uite la Mircea care a ajuns in balcon si s-a dezechilibrat, cumva… Si s-a intamplat tragedia, care printr-o sansa divina s-a sfarsit cu bine. 

Astazi, Mircea mai este inca in spital, dupa 18 de zile de ingriiri, dupa organe afectate, coaste rupte, fracturi si multe altele de care imi este greu sa vorbesc. Protectia Copilului a demarat o ancheta sociala in acest caz. Nimeni insa nu va face o ancheta mai drastica si o judecata mai aspra decat si-o va face mama insasi…Stiu asta sigur.