Schimbarea anvelopelor odata cu intrarea intr-un nou sezon este obligatorie prin lege, asa ca nu aveti cum sa scapati de o cheltuiala in plus. Daca aveti o masina obisnuita, asa cum au majoritatea soferilor, echiparea masinii cu anvelope noi nu va dura prea mult timp si va costa pana in 1000 de lei.
Daca insa aveti o masina 4x4 de mare putere, atunci alegerea unui set de anvelope 4x4 este putin mai dificila si va va determina sa scoateti din buzunar o suma mult mai mare de bani. Anvelopele 4x4 sunt special construite pentru a face fata conditiilor de rulaj speciale, pe terenuri accidentate sau in zone greu accesibile, cu denivelari sau noroi. Masinile de tip 4x4 sunt mult mai grele decat masinile obisnuite, asa ca la viraje sau la rulajul cu viteza mare se comporta diferit atunci cand vine vorba de performanta. De aceea setul de anvelope 4x4 pe care-l alegeti trebuie sa corespunda unor cerinte foarte stricte in privinta calitatii si particularitatilor de constuctie. Unele anvelope sunt destinate rularii pe iarba sau pietres, asa ca au un marcaj special M+S, constructia lor fiind speciala din punctul de vedere al blocurilor largi care le permit rularea prin zapada.
Marele dezavantaj la aceste anvelope 4x4 tine de indicii de viteza, mult mai redusi, sofatul fiind o adevarata provocare cu astfel de cauciucuri-doar soferii profesionisti si cu experienta se pot incumeta sa plece la drum lung cu astfel de cauciucuri dificile. Structura cauciucului din care sunt facute este mai dura pentru a putea da o sustinere foarte buna masinii atunci cand exista zone periculoase, curbe inguste si terenuri foarte accidentate. Este recomandata schimbarea anvelopelor pentru toate rotile in acelasi timp si nu pe rand, pentru ca masina sa aiba stabilitate pe parcursul exploatarii si sa asigure confort si lipsa oricaror probleme la drum.