In timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, radioul a suferit o involutie prin reducerea drastica a orelor de program. Devenit mijloc principal de propaganda alaturi de televiziunea nationala, radioul si-a reluat cursul dupa 1990, cand a fost posibila transmiterea in unde ultrascurte adica FM. Cu o calitate superioara fata de transmisia in unde medii, FM-ul a luat amploare foarte repede, aducand un stil nou in mass-media romanesti. La fel s-a intamplat si cu radio Alba Iulia, unde de-a lungul anilor au avut loc mari schimbari si o serie de avantaje au aparut pentru posturile locale.
Pentru a arata insa cum a trecut timpul peste formatele radio si cum anume le-a influentat, vorbim in ziua de azi despre sase mari formate prezente atat in media online cat si in posturi locale, precum radio Alba Iulia. Aceste sase formate sunt: News/ Talk - un format in care pur si simplu au loc dezbateri, cat si critici de ziare si de reviste, iar ca exemplu avem aici Realitatea FM. Formatul Easy listening este cel care promoveaza muzica ce te deconecteaza, iar publicul tinta este situat in preajma varstei de 50 de ani (avem ca exemple posturile Magic Fm si Romantic Fm). Un alt format este Adult Contemporary care desigur ca se adreseaza persoanelor intre 25 si 49 de ani, difuzeaza muzica mai putin alerta, iar informatia ocupa un spatiu de 30% din programele acestui tip de post radio.
Urban Contemporary vizeaza publicul intre 18 si 34 de ani care prefera muzica dinamica. Contemporary Hit Radio se adreseaza tinerilor intre 14 si 25 de ani si difuzeaza hituri contemporane iar aici informatia este situata pe plan secund. Mi avem insa posturi de radio cu format religios, cu format etnic, pentru diferite etnii dar si posturi cu format clasic, unde se difuzeaza emisiuni clasice, muzica clasica si informatii pentru persoane cu un nivel mai ridicat de cultura, asa cum avem si formatul rock de exemplu, dedicat in special barbatilor cu varste intre 18 si 35 de ani.