Cum sa alegi hainele pentru bebelusi?

Intre alimente, schimbarea scutecelor, atentia sporita si menaj, ultimul lucru despre care doresti sa iti faci griji sunt hainele pentru bebelusi, care implica adesea prea mult efort si timp pierdut. Dar, odata ce stii cateva reguli simple de cumparare, chiar si schimbarea unui scutec va deveni mai usoara si te vei putea bucura mai mult timp de micutul tau, in confort si stil. Asadar, iata cateva sfaturi pentru a alege materiale calitative la preturi accesibile, intr-un timp cat mai scurt.

1. Alege intotdeauna bumbacul


Un nou-nascut este pretios si asa este pielea lui. Din acest motiv expertii recomanda sa optezi fie pentru hainute 100% organice, fie pentru cele 100% bumbac, atunci cand vine vorba de achizitionarea lor pentru copii mai mici de 12 luni. Poti incerca alte combinatii mai tarziu, odata ce ajungi sa cunosti sensibilitatile copilului tau.

2. Alege intelept


Capsele, nasturii si fermoarele pot fi ornamente interesante, dar si frustrante atunci cand este nevoie sa schimbi un scutec. Alege haine bebelusi cu gauri elastice pentru gat pentru o mai buna alunecare peste capul unui nou-nascut sensibil.

Capsele dintre picioare ramane favorite pentru usurinta schimbarii unui scutec murdar. Unele branduri noi au capse magnetice, care elimina posibilitatea slabirii si desfacerii in timp. Incearca sa nu te orientezi catre salopete si articole la fel de complicate, cu exceptia cazului in care se indeparteaza usor in zona scutecului.

3. Opteaza pentru pantaloni cu talie elastica


Poate fi tentant sa ii achizitionezi o pereche de blugi la fel ca ai tai (cu un nasture care se deschide imediat), dar acest lucru nu este la fel de distractiv si pentru copil. Fiindca este intr-o continua creste, acest tip de pantalon il poate strange in timp si poate deveni incomod.

4. Dimensiunea pe eticheta este doar o sugestie

Fiecare copil este diferit, iar fiecare brand de imbracaminte are standarde diferite pentru dimensionare. Copilul tau poate avea picioarele mai lungi sau trunchiul scurt, poate avea mai multe sau mai putine kilograme decat cele recomandate pentru varsta sa. Aminteste-ti ca dimensiunea de pe eticheta nu este un etalon universal valabil.

5. Alege simplitatea

Verifica toate hainele pentru produse chimice concentrate si coloranti si ia in considerare evitarea pliurilor sau aplicarea diverselor materiale pe gulere in primele 12 luni. De ce? In timp, ai putea observa ca aceasta ii da o eruptie cutanata.

6. Stoc in avans, dar intelept


Cumpararea de haine de iarna in timpul vanzarilor de primavara si vara care iti pot salva o multime de bani, nu iti garanteaza reusita. Poate fi greu de estimat ce dimensiune va avea copilul tau peste sase luni sau mai mult si risti sa ramai cu ele nefolosite.

7. Atunci cand esti in dubii, opteaza pentru o marime mai mare


Bebelusii pot parea sa creasca peste noapte, iar ultimul lucru pe care il doresti este un sertar plin de articole de imbracaminte prea mici. Prin urmare, daca nu esti hoatarata atunci cand mergi la cumparaturi, alege o marime mai mare. Daca nu ii vine in prezent, o va folosi mai tarziu.

Metroul nostru cel de toate zilele – povesti din trenul subteran

Trenul subteran a dat nastere unor legende care circula de 30 de ani cu aceeasi viteza, ajungand in statii inaintea vagoanelor. Decizia grea si controversata la vremea ei de a construi metroul bucurestean a insemnat atat un progres tehnologic al orasului, cat si aparitia numeroaselor zvonuri si legende urbane care au inflacarat imaginatia bucurestenilor de generatii intregi.

Cea mai “vie” legenda a metroului este legata de noile trenuri, Bombardier, pe numele lor. Aburul, mirosul de ars si caldura puternica pe care o emana de sub podea atunci cand opresc in statie, ii face pe multi calatori sa vorbeasca despre iminenta unor incendii sau deraieri in timpul curselor. Se spune ca vechile sine, care se incing peste limita admisa la trecerea noilor trenuri sunt si putin mai inguste decat santurile metrourilor, ceea ce face deraiajul iminent in orice clipa, in special in curbe.

Legenda este alimentata si de faptul ca autoritatile romane au obiceiul de a cumpara diverse masini pentru transportul in comun la mana a doua, mai exact unele deja defecte, respinse de catre tarile in care au fost fabricate, acesta parese a fi si cazul trenurilor Bombardier.

O alta legenda urbana din metrou este legata de statia Timpuri Noi. In vremurile in care Romania era condusa de primul Nicolae al tarii si a sa Leana, un vatman a dat curs sinceritatii si temerilor sale si a spus tare in difuzor: “Atentie, urmeaza Timpuri Grele!”. Pentru respectivul vatman chiar au urmat timpuri grele, fiindca nu s-a mai auzit nimic de el dupa ce a ajuns in statia Timpuri Noi.

Peronul foarte ingust si forma circulara a statiei de la Piata Romana au starnit de asemenea povesti despre asprimea cuplului Ceausescu. Se spune ca cei doi considerau ca poporul este prea gras si are nevoie de miscare, deci Elena Ceausescu a ordonat ca proiectul initial al metroului sa contina mai putine statii. De fapt, ea ar fi vrut ca metroul, o ambitie personala, un fel de pofta a consortului ei, sa transporte muncitorii intre fabrici si cartierele de case. Din fericire pentru noi, inginerii acelor timpuri au avut destul curaj sa incerce sa ii faca pe Ceausesti sa se razgandeasca. De asemenea, au construit statia de la Piata Romana si au ascuns peronul. Timp de un an, trenurile au circulat fara sa opreasca intre Universitate si Victoriei. Apoi a fost ordonata constructia statiei. Din fericire pentru toata lumea, aceasta era deja construita.

Gura sloboda a lumii spune si ca ar exista o linie construita pentru drumurile private ale tovarasului, linie care ar fi legata de celebrele catacombe bucurestene care ies din oras. Existenta unei magistrale speciale nu a fost dovedita niciodata. Dar cu siguranta ca Ceausescu ar fi folosit metroul si drumurile secrete din catacombe pentru a scapa cu viata din revolutie, iar cum asta nu s-a intamplat... fiecare intelege ce vrea. Locuitorii din Drumul Taberei ar fi fost bucurosi sa existe o galerie secreta si in cartierul lor.

Alta legenda afirma ca ar exista o linie de metrou care face legatura intre Casa Poporului si Aeroportul Otopeni, iar dovada existentei sale este o poarta mare de fier vizibila atunci cand mergi cu metroul de la Gara de Nord catre Stefan cel Mare, dar si in aproprierea statiei de la Victoriei.
Mintea umana va nascoci si alte legende pe masura ce reteaua de metrou se va mari (da doamne!) si va “imbatrani”, fiindca simpla coborare in subteran, unde adierea racoroasa si suieratul trenului care se aproprie deschid lacatul imaginatiei.